Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3zsp3.brodnica.pl
Przedszkole im. Marii Konopnickiej

LISTY PRZEWODNIE

Ministerstwa
Edukacji Narodowej
| Rzecznika
Praw Dziecka

do rodziców i nauczycieli


Regulamin oceniania zachowania
Drukuj

Podstawa prawna:

 

Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (Dz.U. nr 83 poz. 562 i nr 130 poz. 906 oraz z 2008 r. nr 3 poz. 9)

 

  1. W szkole obowiązują następujące oceny z zachowania:
    • wzorowa
    • bardzo dobra
    • dobra
    • poprawna
    • nieodpowiednia
    • naganna
  2. Ocenę z zachowania wystawia wychowawca uwzględniając opinie nauczycieli, uczniów z danej klasy oraz samoocenę ucznia (klasy IV–VI).
  3. Ocena z zachowania w klasach I–III ma charakter opisowy.
  4. Ocena semestralna i roczna z zachowania uwzględnia:
    • wywiązywanie się z obowiązków ucznia
    • postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej
    • dbałość o honor i tradycje szkolne
    • dbałość o piękno mowy ojczystej
    • dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób
    • godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią
    • okazywanie szacunku innym osobom
  5. Wychowawca klasy na początku roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach sposobie i kryteriach oceniania zachowania; warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania; skutkach ustalenia uczniowi rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
  6. Ocenianie zachowania przeprowadza się dwukrotnie w ciągu roku szkolnego – po I semestrze oraz na koniec roku szkolnego.
  7. Ocena roczna z zachowania uwzględnia stosunek ucznia do obowiązków szkolnych, jego zaangażowanie w życie szkoły oraz kulturę osobistą.
  8. Każdy uczeń w semestrze otrzymuje wyjściowo 100 punktów i ocenę dobrą. Uzyskiwane i tworzone punkty wpisuje wychowawca oraz nauczyciele obserwujący zachowanie ucznia w szkole – na lekcjach, przerwach, zajęciach pozalekcyjnych, w czasie wyjść, imprez, wycieczek itp.
  9. Zapis ten jest prowadzony jawnie i systematycznie na karcie obserwacji zachowań uczniów, które znajdują się w dzienniku lekcyjnym i podany do wiadomości rodzicom na zebraniach (dzienniczek ucznia).
  10. W sytuacji kiedy uczeń z przyczyn losowych (np. dłuższa choroba) nie mógł uzyskać odpowiedniej liczby punktów, o ocenie z zachowania decyduje wychowawca, biorąc pod uwagę opinię innych nauczycieli.
  11. W ustaleniu oceny z zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii Publicznej Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w tym poradni specjalistycznej.
  12. W klasach IV–VI ocenianie zachowania w ciągu semestru przeprowadza się w systemie punktowym. Otrzymanie określonej ilości punktów odpowiada ocenie:

     

    OcenaIlość punktów

    wzorowa

    200 i wyżej

    bardzo dobra

    199-150

    dobra

    149-100

    poprawna

    99-50

    nieodpowiednia

    49-0

    naganna

    poniżej 0

     

    Ocenę wzorową może otrzymać uczeń, jeżeli w ciągu roku szkolnego uzyskał łącznie nie więcej niż 15 punktów ujemnych.

    Ocenę bardzo dobrą może otrzymać uczeń, jeżeli w ciągu roku szkolnego uzyskał łącznie nie więcej niż 25 punktów ujemnych.

  13. Wychowawcy klas IV–VI na godzinie wychowawczej na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej podają do wiadomości uczniowi i jego rodzicom ocenę z zachowania w formie pisemnej w dzienniczku ucznia.
  14. Ocena roczna z zachowania stanowi sumę punktów uzyskanych w I i II semestrze podzielona przez 2 (średnia arytmetyczna).
  15. Uczeń i jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia do Dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa – procedura ustalona jest w Statucie szkoły.
  16. Uczeń może ubiegać się o podwyższenie o jeden stopień oceny z zachowania, jeżeli do oceny bezpośrednio wyższej brakuje nie więcej niż 5 punktów.
  17. Warunkiem podwyższenia oceny z zachowania jest wykonywanie zobowiązań ustalonych z wychowawcą.
Aby otworzyć plik PDF, należy mieć zainstalowany program Adobe Reader
Plik PPS jest prezentacją, którą moża otworzyć programem PowerPoint Viewer
Pliki RAR, ZIP to spakowane katalogi. Można je wypakować programem 7-Zip