Kampanii „Dzieciństwo bez przemocy” i projekt „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”
Jesteśmy dumni, że nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskich kampaniach, które promują bezpieczeństwo i rozwój dzieci, w tym szczególnie w kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”. To wyraźny wyraz naszego sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci oraz promowanie rozwiązań sprzyjających dobremu i bezpiecznemu dzieciństwu. Organizatorem tej inicjatywy jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która od ponad 30 lat wspiera dzieci, chroniąc je przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym.
Fundacja zapewnia pomoc psychologiczną i prawną, wspiera dzieci oraz ich opiekunów, a także uczy dorosłych, jak mądrze reagować na wszelkie formy przemocy wobec dzieci. Zachęca rodziców do wychowywania dzieci z miłością i szacunkiem oraz wpływa na polskie prawo, by lepiej chronić interesy dziecka. Każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy – to hasło przewodnie tej kampanii, z którym całkowicie się utożsamiamy.

Kolejnym przedsięwzięciem, w które się zaangażowaliśmy, jest projekt „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”. W czasach, gdy technologie odgrywają kluczową rolę w życiu dzieci i młodzieży, dbanie o równowagę między światem cyfrowym a rzeczywistością jest niezwykle ważne. Projekt ten wspiera szkoły we wdrażaniu higieny cyfrowej w edukacji i promuje świadome korzystanie z nowych technologii.
„Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo” to wspólnota uczniów, rodziców i nauczycieli, którzy stawiają na budowanie prawdziwych relacji poza przestrzenią internetu. W ramach projektu uczymy się, jak mądrze korzystać z nowych technologii, jednocześnie dbając o rozwój więzi w naszej społeczności szkolnej.

Czynny udział, w obu tych przedsięwzięciach, to dla nas wielki krok ku lepszej przyszłości naszych uczniów i całej społeczności szkolnej.
HPV - darmowe szczepienia dla dzieci w wieku 9-14 lat!
List Ministerstwa Edukacji do rodziców Informacja dla rodziców Dlaczego HPV jest goźny?

Procedura kontaktów rodziców ze szkołą
STYPENDIUM dla UCZNIÓW ze średnią ocen co najmniej 5,50
Treść uchwały Rady Miejskiej w Brodnicy dotyczącej stypendium
Wniosek o przyznanie stypendium za wyniki w nauce

Jakub Maśliński finalistą ogólnopolskiego konkursu „Z energią dla klimatu” (grudzień 2020)

Miło nam poinformować, że Jakub Maśliński (8c) zdobył tytuł finalisty Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o wpływie Energetyki na Środowisko „Z energią dla klimatu”.


Konkurs składał się z 3 etapów, które realizowano w okresie wrzesień-grudzień 2020 r. Za organizację przedsięwzięcia odpowiadała Fundacja „Forum Atomowe”, we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Etapem pierwszym były eliminacje, przez które należało przebrnąć, aby dostać się do etapu drugiego, w którym to uczestnicy otrzymali do wyboru cztery tematy do opracowania w formach – również do wyboru – filmiku, plakatu naukowego, bądź też artykułu do lokalnej prasy:
  1. Energetyka w Twoim regionie Przygotuj analizę możliwości rozwoju energetyki w Twoim województwie. Gdzie produkowana jest energia elektryczna dla Twojego województwa obecnie?
  2. Zmiany klimatu w Twojej okolicy.
  3. Elektrownia jądrowa w Twoim sąsiedztwie, czy to możliwe?
  4. Co sądzą mieszkańcy Twojego regionu o możliwych źródłach energii elektrycznej i cieplnej w Twojej okolicy?
Jakub przygotował artykuł do lokalnej prasy, będący realizacją tematu pierwszego. Artykuł zatytułowany „Słów kilka o stanie i możliwościach rozwoju energetyki w województwie Kujawsko-Pomorskim”, powstał pod opieką merytoryczną Pani Agnieszki Wiśniewskiej i obejmował analizę możliwości rozwoju energetyki w naszym województwie, wraz z określeniem istniejących oraz potencjalnych zasobów energii, w tym w szczególności w odniesieniu do możliwości rozwoju źródeł energii odnawialnej.

Przez eliminacje konkursowe przebrnęło 300 uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z całego kraju, uzyskując w ten sposób prawo udziału w etapie drugim. Z liczby tej wolę dalszego uczestnictwa w konkursie potwierdziło 160 uczestników, przesyłając swoje prace na ręce organizatorów za pośrednictwem platformy Moodle.
Nadesłane prace zostały zweryfikowane pod kątem merytorycznym (wytycznymi konkursowymi), technicznym oraz zgodności z wymogami antyplagiatowymi. Komisja Konkursowa dokonała tym samym wyboru 20. najlepszych prac (w tym Jakuba), a ich autorów zaprosiła do udziału w ostatnim – finałowym – etapie konkursu.

Zakres merytoryczny konkursu obejmował treści z podstawy programowej geografii, fizyki i chemii w 7 i 8 klasie szkoły podstawowej, m.in. właściwości materii, elektryczność, klimat i jego cechy, sieć rzeczna w Polsce, elektryczność, układ okresowy pierwiastków, elementy fizyki jądrowej, energetyka z podziałem na źródła nieodnawialne i odnawialne.

STATYSTYKA

0.png5.png0.png5.png4.png4.png5.png
Dzisiaj196
Wczoraj199
Ten miesiąc948
3
TERAZ OBECNI

Wyszukiwarka