STYPENDIUM dla UCZNIÓW ze średnią ocen co najmniej 5,50
Treść uchwały Rady Miejskiej w Brodnicy dotyczącej stypendium
Wniosek o przyznanie stypendium za wyniki w nauce
OBIADY W SZKOLE - Aktualizacja ceny od 3 października 2022 roku (wymagane nowe oświadczenie)
Od roku szkolnego 2022/2023 obowiązują nowe zasady korzystania z obiadów w szkole. Szczegółowy opis znajduje się w menu ŻYWIENIE

Jakub Maśliński finalistą ogólnopolskiego konkursu „Z energią dla klimatu” (grudzień 2020)

Miło nam poinformować, że Jakub Maśliński (8c) zdobył tytuł finalisty Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o wpływie Energetyki na Środowisko „Z energią dla klimatu”.


Konkurs składał się z 3 etapów, które realizowano w okresie wrzesień-grudzień 2020 r. Za organizację przedsięwzięcia odpowiadała Fundacja „Forum Atomowe”, we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Etapem pierwszym były eliminacje, przez które należało przebrnąć, aby dostać się do etapu drugiego, w którym to uczestnicy otrzymali do wyboru cztery tematy do opracowania w formach – również do wyboru – filmiku, plakatu naukowego, bądź też artykułu do lokalnej prasy:
  1. Energetyka w Twoim regionie Przygotuj analizę możliwości rozwoju energetyki w Twoim województwie. Gdzie produkowana jest energia elektryczna dla Twojego województwa obecnie?
  2. Zmiany klimatu w Twojej okolicy.
  3. Elektrownia jądrowa w Twoim sąsiedztwie, czy to możliwe?
  4. Co sądzą mieszkańcy Twojego regionu o możliwych źródłach energii elektrycznej i cieplnej w Twojej okolicy?
Jakub przygotował artykuł do lokalnej prasy, będący realizacją tematu pierwszego. Artykuł zatytułowany „Słów kilka o stanie i możliwościach rozwoju energetyki w województwie Kujawsko-Pomorskim”, powstał pod opieką merytoryczną Pani Agnieszki Wiśniewskiej i obejmował analizę możliwości rozwoju energetyki w naszym województwie, wraz z określeniem istniejących oraz potencjalnych zasobów energii, w tym w szczególności w odniesieniu do możliwości rozwoju źródeł energii odnawialnej.

Przez eliminacje konkursowe przebrnęło 300 uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z całego kraju, uzyskując w ten sposób prawo udziału w etapie drugim. Z liczby tej wolę dalszego uczestnictwa w konkursie potwierdziło 160 uczestników, przesyłając swoje prace na ręce organizatorów za pośrednictwem platformy Moodle.
Nadesłane prace zostały zweryfikowane pod kątem merytorycznym (wytycznymi konkursowymi), technicznym oraz zgodności z wymogami antyplagiatowymi. Komisja Konkursowa dokonała tym samym wyboru 20. najlepszych prac (w tym Jakuba), a ich autorów zaprosiła do udziału w ostatnim – finałowym – etapie konkursu.

Zakres merytoryczny konkursu obejmował treści z podstawy programowej geografii, fizyki i chemii w 7 i 8 klasie szkoły podstawowej, m.in. właściwości materii, elektryczność, klimat i jego cechy, sieć rzeczna w Polsce, elektryczność, układ okresowy pierwiastków, elementy fizyki jądrowej, energetyka z podziałem na źródła nieodnawialne i odnawialne.

STATYSTYKA

0.png3.png5.png9.png0.png5.png1.png
Dzisiaj174
Wczoraj149
Ten miesiąc678
3
TERAZ OBECNI

Wyszukiwarka